Ramadhan semakin menghampiri, bersediakah kita?

[gptd] Ramadhan : ready or not, here it comes!
...
From:
Wan Khalil Wan Ahmad
...
Add to Contacts
To:maahad@yahoogroups.com; misg-net@googlegroups.com; gptd@yahoogroups.com


Bismillahirrahmanir rahim,
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.


Lambaian Ramadhan hampir menggamit tiba dan Rasulullah s.a.w pernah bersabda yang bermaksud:

Sesungguhnya telah datang kepadamu bulan Ramadhan bulan yang diberkati, di mana Allah telah mengfardhukan ke atasmu puasa. Dibuka padanya pintu‐pintu syurga dan ditutup padanya pintu‐pintu neraka, ditambat padanya syaitan‐syaitan. Padanya satu malam lebih baik daripada seribu bulan, siapa yang dihalang kebaikannya sebenarnya dia telah dihalang kebaikan yang banyak.

(Hadith ini dikeluarkan oleh Ahmad, al‐Nasa`ie daripada Abi Hurairah.)

Hadith riwayat Ahmad, al‐Bukhari dan Muslim daripada Sahl bin Sa’d, sabda Rasulullah, maksudnya:

Sesungguhnya dalam syurga terdapat sebuah pintu yang dikenali dengan nama Rayyan, dimana memasuki daripadanya orang‐orang yang berpuasa pada hari kiamat dan yang lain tidak berhak. Dikatakan mana orang yang berpuasa? Lantas mereka bangun dan masuk melaluinya. Apabila selesai ditutup dan tiada yang lain berhak memasukinya.



Build Your Legacy : A Guide to Ramadhan.


http://www.masterpies.com/casicramadan/wp-content/uploads/2010/07/casicramadan2.jpg


InshaAllah, bersempena bulan Ramadhan yang bakal tiba, Total Success Training and Consultancy mengajak anda untuk sama-sama menyertai bengkel persediaan Ramadhan yang akan diadakan seperti tertera di atas. Bengkel ini bakal mengetengahkan teknik-teknik PIES dan CASIC dan bagaimana ia dapat membantu individu mendapatkan manfaat maksimum daripada Ramadhan.

Program Build Your Legacy (BYL) ini merupakan program kelapan diadakan di Malaysia dan telah terbukti membantu para peserta memahami intipati Surah Al-Fatihah dan mengaplikasikannya dalam kehidupan seharian. Dan untuk pertama kalinya, BYL bakal membawa tema A Guide to Ramadhan bagi melatih peserta mengaplikasikan formula dari ummul kitab ini dalam menjalani ibadah puasa yang bakal tiba.


http://www.masterpies.com/casicramadan/wp-content/uploads/2010/07/legacy-process.jpg

Didalam kitab Sahih Muslim terdapat satu Hadis yang diriwayatkan oleh dari Hazrat Abdullah bin Abas (r.a) bahawa pada suatu ketika Rasulallah (saw) sedang duduk bersama kami. Baginda (saw) bersabda,

“Dilangit telah dibuka satu pintu yang belum pernah dibuka sebelum ini, dan dari pintu tersebut turun satu malaikat yang pernah diturunkan sebelum ini. Malaikat itu berkata kepada ku, “Terimalah satu berita gembira dengan dua nur yang belum pernah diberikan kepada sesiapa pun sebelum ini, pertama adalah surah al-Fatihah dan kedua adalah tiga ayat trakhir dari surah al-Baqarah.”



Pendaftaran Kini Dibuka, Mulakan Persediaan Anda.


Untuk mendaftar atau mengajukan sebarang soalan, sila hubungi kami di 012-2240622 (Firdaus) atau 012-6660953 (Inda). Anda juga boleh melayari laman rasmi program di http://masterpies. com/casicramadan.



http://www.masterpies.com/casicramadan/wp-content/uploads/2010/07/poster.jpg


Comments

Popular Posts