Puasa Sunat Rejab..apa cer ni??


Today conversation between two person APAI and Ghunter..disuatu malam..perbincangan hebat antara..

slm apai pkhbr?

wslm
kabar baik

hehe

kak.jihan sihat ker?

alhamdullilah..cuma letih sikit..atuk apai ngah wat mende?

hehe..byk keje ker?
gini la kiter jadi tok guru
ngajar murid
heheh
budak2 nakal lempang..hahah
ganas x aku?
ganas x aku?
hahah

aku pnh ngajar bdk solat drjh dua.. tak thn x dapat2 aku suh diaorng belajar solat tgh panas...
hurm..senyapp diorg..tp sek private leh r cver2x lg wat cm tu..
asal putus2 online?..
aku nak tnya something ni..

hahaha

sal kemahiran IRK kau ni..blh?

ha..ko nak tny per?
ok
boleh
tnyer lah
hahah
kalu aku leh jawab
aku jawab

:
:)_
:)_

erm..cmni kisah dia..
aku selalu puasa sunat isnin n khamis(bkn nak riak) cuma cter situasi ok?
pastu tmpt keje aku dh trg2 cina n india..
nk dijdkan cter.. dia org selalu tnya ku dh mkn lum
so aku jwb puasa.. soalan seterusnya.. ditnya lg nper puasa?
aku nk trgkn perkataan "sunat" tkut diorg x phm..
skrg ni dh 3org asyik tnya aku bnda sama..
so, aku jwb..I;m training my body for ramadhan..,cm td kwn cina akulak jwb.."oo cam byr installment dulu lah yer.. bru puasa sebulan.. tergelak juga r aku dgr jwpn dr mulut dia.. dia igt cm byr kete lak kita puasa..hahha
sory pnjg cm karangan takut kau tak phm
igt nk tnya din..tp num dia xda n dia cm x on9..
pastu.. aku senyum jelah aku cuma kata ramadhan is nearby..
pd pndt kau apa jwpn yg plg sesuai ptut aku beri pd diorg? sapa tahu Allah beri hidayah dn buka pintu hati diorg dgn kta@jwpn aku..kan?
so Atuk Apai @ust apai apa jwpn terbaik dr anda?
sekian..
Today

ok
kalu pada aku la
ko nak terangkan tentang puaser sunatkan
ko tnyer dier..suka jadi bos x?

heheh cam best smabung2x..
*sambung2x..

n kalu dier jadi bos..anak2 buah dier buat aper yg dier suruh

msh xsmpi kat hati aku tu..
pastu?

dier suker x?
di tambah lagi anak2 buah dier belanjer dier

di tambah lagi anak2 buah dier belanjer dier
so agama islam ader pemimpin yang paling agong
iaitu Nabi Muhammad S.A.W
so ko gtau la dier.. Nabi suka org berpuasa
N nabi akan sayang umat2 dier@ pengikut yang buat aper yg Nabi buat
then ko gtau la dier..suker x kalu bos kasi 3riple bonus gaji utk setaun punyer gaji pada bulan ni
heheh


tERBAIKKKKKKKKKKK
lah dr apai...susuli bca entry ini di blog aku www.ghuntersil.blogspot.com..entry terbaik dimenangi A.P>A>I..hehe tq..
www.ghuntersilm.blogspot.com

hehe..
aper ilmu yg ader..no hal nyer nak d kongsi bersama :)

Comments

  1. Nurnajihan Nasoha terkadang terfikir...adakah kita mampu? tapi tahap keimanan dan keyakinan yg tinggi pd-NYA..selalu ku pesan pada diri..Hadirnya kita kerna umat memerlukan kita.. tapi slhnya kita.. Allah saja yg bercerita..maka suatu kata amat berbisa dimata-NYa.. anak muda lautan dunia..~~ misi rahmatan lil alamin..~~ semoga Mohd Shazni Abdullah bersama lautan pemuda itu ..bersama gptd-ians..juga.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts