LUAHAN RASA..


Salam..
Dear diaries..lama tak tulis sini
(cox..final exam.. alhamdulilah result last sem ok.. lepas semua subjek..paling suka FYP and IT n ISLam dpt A-, kebelakangan ni sibuk, hbs exam.. trs jadi guru ganti sek SAMTH-sek lama aku.. pastu retreat GPTD.. pastu cri keje.. pastu sibuk holilday pusing Malaysia..Melaka, Johor and Pahang.. pastu bla- bla- bla.. ceh.. )

buat pertama kalinya dlm hidup aku meluahkan rasa suka pada orang yang aku suka.
pada tarikh 1.2.12.. ntah kenapa rasa cam nak tahu jawapan sangat-sangat dari si dia..
Lama dah pendam rasa..mengumpul keberanian dan kekuatan..
Mengumpul perkataan dan kesabaran..dengan tenang ku gagahkan..
Setelah yakin dgn Istikharah yang aku lakukan.. maka nekad mengatasi tekad..
(p/S; bukan senang tau org pempuan cam aku nak luahkan rasa suka aku.. chewah.. tapi zaman sekrg semua dh blh.. he he :P)

Kadang rasa betul ke tindakan yang aq lakukan ni.. dipendekkan cerita..
tak luah rasa melalui muka..
tapi luah guna teknologi semasa..
sebelum memulakan bicara..
tanya dulu pd PA si dia..
at last tahu juga rahsia si dia..
mulanya tak tahu apa responnya..
lama ku tunggu mesej diterima..
ayatku susun sebelum bertanya..
berdebar tak terkira...
Rupanya.....
Si Dia sudah berpunya..
Ku tanya siapa orngnya...

Tiada jawapan dari Si dia..
Cuma yang ada lebih baik jadi kawan biasa..
Redha dan lega terkira.. hati tenang..berdukacita..
Boleh teruskan perjuangan semasa..
Tapi xdalah nak 'frust' menggila..
Sebab langsung tak keluar airmata..

Hurm.. bukan jodohlah tu gamatnya..
Xda rezki.... kawan biasa sahaja..
Teman ku Miss I...kata yang penting berani luah rasa..
Asal dia tahu..dan kakakku kata kita boleh teruskan hidup..
LIFES GO ON..+ve ALWAYS..so..tak perlulah mengharap lagi pada dia..


Wah bila corat coret banyak pula..
Akhir kalam dari sini..
Petikan kata dari sebuah buku ~TENTANG CINTA~

"TidaK akan kalah dengan mengalah. Bahkan mengalah pada kebenaran itulah kemenangan yang sebenar."

"Ya Allah berikanlah cinta-Mu kepadaku jadikanlah orang yang mencintai-Mu mencintai aku, dan jadikanlah aku mencintai segala sesuatu yang membawa kepada kecintaan-Mu"

Aminn Ya Rabb..

~PAHROL MUHD JUOI~

>>>Salam MAulidur Rasul 1433H kepada semua..

Comments

  1. akhirnya...
    apapun jawapan istikharah dari Dia..

    :: bak kate atok sebelah aku ni, kumbang bukan sekor :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amirah Al-Urduni.. ckp kat org sebelah.. kumbang tu ada kepak x? suh terbang malaysia.. hehe kau sihat? apa khabar kau di sana?

      Delete

Post a Comment

Popular Posts